15
بهمن

 

اجاره دستگاه فتوتراپی جهن درمان زردی نوزادان در منزل به صورت شبانه روزی مخصوص استان تهران انجام میگردد.

یکی دیگر از خدمات شرکت خدمات پرستاری رز ، اجاره دستگاه فتوتراپی برای درمان زردی نوزاد. میباشد. جهت اجاره دستگاه فتوتراپی ، از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید.

 

 

تماس با کارشناس

 

ارسال پیامک به کارشناس

 

 

شماره دفتر : ۴۴۷۶۹۱۰۸-۰۲۱ داخلی ۳ و ۲

شماره همراه : ۰۹۱۲۰۱۳۱۷۵۰ و ۰۹۱۲۰۱۳۱۷۵۱

نشانی دفتر : تهران ، منطقه ۲۲ ، شهرک گلستان ، میدان اتریش ، خیابان لاله خیابان ولیعصر ، خیابان یاس یازدهم ، ساختمان آریان ، طبقه دوم ، واحد ۶

زردی نوزاد چیست؟

زردی نوزادان با نام علمی neonatal jaundice یک عارضه شایع در ۶۰% نوزادان سالم بوده که در ۱ الی سه روز پس از تولد ایجاد می شود.  از بیلی روبین اضافی در جریان خون می شوند. بیلی روبین هنگام از بین رفتن گلبول های قرمز خونی ایجاد شده و در صورت هر نوع اختلال در روند طبیعی، منجر به زرد شدن پوست یا سفیدی چشم نوزاد می شود. اگر زردی نوزاد کم باشد خود به خود بهبود یافته و نیاز به درمان خاصی ندارد

علت زردی نوزادان چیست؟

وجود بیلی بالاتر از حد نرمال در خون نوزاد منجر به زرد شدن پوست و چشمان می گردد. در بدن به طور طبیعی گلبول های قرمز پس از اتمام عمر شکسته شده و محتویات آن ها در خون آزاد می شود. یکی از این ترکیبات بیلی روبین است که به عنوان یکی از اجزای صفرا وارد روده شده و به هضم غذا کمک می کند. رنگ مدفوع به دلیل وجود بقایای بیلی روبین در آن است. اگر سرعت از بین رفتن گلبول های قرمز خون بالاتر از توان کبد برای خارج کردن بیلی روبین از خون باشد،

درمان زردی نوزادان با استفاده از دستگاه فتوتراپی

با استفاده از دستگاه فتوتراپی که شرکت خدمات پرستاری رز به شما ارائه می دهد میتوانید زردی نوزاد خود را درمان نمایید. فوتوتراپی نوزاد زمانی که زردی شدید و خطرآفرین باشد مورد استفاده قرار می گیرد. طی فوتوتراپی کل سطح پوست نوزاد از طریق قرار گیری در دستگاه و تشک مخصوص، تحت تابش اشعه قرار می گیرد. این اشعه بیلی روبین را شکسته و تجزیه کرده و موجب دفع آن از بدن نوزاد می گردد. به این ترتیب زردی بهبود خواهد یافت. این درمان طی فرایندی به نام اکسیداسیون فوتونی اتفاق می افتد. با تابش نور بیلی روبین موجود در خون اکسید شده و در آب حل می گردد. محلول شدن این ترکیب در آب موجب می شود کبد راحت بتواند آن را متابولیزه و دفع کند.

انواع فوتوتراپی برای زردی نوزاد

فوتوتراپی دو نوع اصلی دارد:

۱- فوتوتراپی معمولی

نوزاد زیر لامپ هالوژن یا فلورسنت قرار گرفته و چشمان او با چشم بند محافظت می شوند.

۲- فوتوتراپی فیبر نوری

نوزاد روی یک تشکچه دارای فیبرهای نوری خوابیده و از این طریق نور آبی دریافت می کند.

در هر دو این روش ها هدف تابش نور به میزان ممکن بر پوست نوزاد است. فوتوتراپی معمولی معمولا به عنوان فاز اولیه درمان زردی نوزاد یا برای نوزادان نارس مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فوتوتراپی معمولا هر ۳ الی ۴ ساعت یک بار به مدت ۳۰ دقیقه متوقف شده و نوزاد برای شیردهی، در آغوش گرفتن و تعویض پوشک از دستگاه خارج می شود. در صورتی که زردی نوزاد پس از فوتوتراپی معمولی یا فیبر نوری بهبود نیابد، فوتوتراپی باید به صورت دوره ای تکرار شده و تقویت گردد.

فتوتراپی نوزاد در منزل

در بعضی مواقع از ببیماری زردی نوزاد ، پزشک نوزاد را مرخص میکند اما فتوتراپی را برای نوزاد تجویز میکند. در صورتی که نوزاد در منزل تحت فوتوتراپی قرار بگیرد باید یک پرستار به منزل مراجعه نموده و نمونه خون را برای اندازه گیری سطوح بیلی روبین دریافت نماید.شرکت خدمات پرستاری رز در این زمینه میتواند به شما کمک نماید.شما با اجاره دستگاه فتوتراپی با قیمت مناسب و همچنین استفاده از خدمات پرستاری با حضور پرستار در منزل به درمان هر چه زودنر نوزاد خود کمک نمایید.

در صورتی که قصد دریافت خدمات پرستاری و مراقبت شبانه روزی از نوزاد در منزل تهران را دارید ، از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید.

شماره دفتر : ۴۴۷۶۹۱۰۸-۰۲۱ داخلی ۵

شماره همراه : ۰۹۱۲۰۱۳۱۷۵۰

نکات فوتوتراپی زردی نوزاد

در طول فوتوتراپی به خصوص در موارد زردی شدید، بی آبی و گرم شدن بیش از حد بدن نوزاد باید مرتبا بررسی شوند. تزریق وریدی مایعات برای پیشگیری یا درمان علائم بی آبی بدن نوزاد یا زمانی که معده او قادر به دریافت مایعات نیست انجام می گیرد.

هر ۴ الی ۶ ساعت سطح بیلی روبین خون نوزاد باید جهت تاثیرگذاری و پیشرفت درمان بررسی شود. پس از مشاهده روند بهبود و کاهش بیلی روبین، آزمایش خون هر ۶ الی ۱۲ ساعت انجام می گیرد.

در صورتی که نوزاد مبتلا به بیماری کبدی، لوپوس و یا دارای سابقه فامیلی سرطان پوست است باید از انجام فوتوتراپی اجتناب نموده و از یک روش درمانی جایگزین همچون انتقال خون سالم استفاده کرد

آیا شرکت خدمات پرستاری رز دارای مجوز می باشد ؟

بله ، شرکت خدمات پرستاری رز دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت می باشد.

پرستاری و مراقبت شبانه روزی از کودک در منزل تهران

در صورتی که قصد دریافت خدمات پرستاری و مراقبت شبانه روزی از کودک در منزل تهران را دارید ، از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید.

 

شماره دفتر : ۴۴۷۶۹۱۰۸-۰۲۱ داخلی ۵

شماره همراه : ۰۹۱۲۰۱۳۱۷۵۰

همکاری با ما

همچنین در صورتی که قصد همکاری با ما در حوزه های خدمات پرستاری و فروش و اجاره تجهیزات مورد استفاده برای مراقبت از بیمار مبتلا به ویروس کرونا و یا معاینه و ویزیت پزشک در منزل را دارید ، از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید.

 

شماره دفتر : ۴۴۷۶۹۱۰۸-۰۲۱ داخلی ۲

شماره همراه : ۰۹۱۲۰۱۳۱۷۵۰

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]